DEPARK VE NETMARBLE GÜÇLERİNİ BİRLEŞTİRDİ
Dokuz Eylül Üniversitesi (DEÜ) DEPARK ile NETMARBLE, Dijital Oyun ve Tasarım Kuluçkası’nın kurulması ile ilgili protokol imzaladı. DEÜ Rektör Vekili Prof. Dr. Erdal Çelik, yapılacak çalışmaların sadece dijital oyunla sınırlı kalmayacağını, Sanayi 4.0 hedefleri kapsamında dijital çalışmalar gerçekleştiren kurum ve kuruluşlara destek de sağlanacağına dikkat çekti.
DEÜ DEPARK ve Güney Koreli Dijital Oyun Geliştirici NETMARBLE güçlerini birleştirdi. DEÜ Rektör Vekili Prof. Dr. Erdal Çelik ve NETMARBLE Türkiye Genel Müdürü’nün katılımıyla DEPARK bünyesinde Dijital Oyun ve Tasarım Kuluçkası kurulmasıyla ilgili protokol imzalandı. Yapılan anlaşma kapsamında eğitim-öğretim konuları veya karşılıklı ilgileri çerçevesinde, her iki kurumun uzmanları, öğretim üyeleri, yardımcıları, araştırmacıları, öğrencileri ve ekosistem paydaşları arasındaki ilişkileri teşvik etmek amaçlanıyor. Ayrıca araştırma çalışmalarının kamuya mal olan sonuçlarının ortak kullanımını sağlamak ve bunları yayımlamak, tarafların eğitim-öğretim anlayışları, toplumsal değişim ve bilimsel amaçlı organizasyonlardaki deneyimlerini birbirlerine aktarmak hedefleniyor. Yapılacak çalışmalar kapsamında mobil oyun yazılımı, geliştiriciliği, yayıncılığı, buna bağlı araştırma ve projelerin geliştirilmesi, karşılıklı eğitim ihtiyaçlarının giderilmesi ve ortak etkinliklerin proje niteliğinde tasarlanması ve uygulanması da yer alıyor.
İmza töreninde konuşan Dokuz Eylül Üniversitesi Rektör Vekili Prof. Dr. Erdal Çelik, Dokuz Eylül Üniversitesi olarak, geleceğin dijital dünyasında yer almaya önem verdiklerini, dijital oyun pazarının ciddi bir istihdam ve katma değer sağlayacağına inandıklarını ifade ederek, “Yeni işbirlikleri yaparak bilişim sektörünün kılcal damarlarını genişletecek projelerimizi yeni iş modelleriyle geliştirmeye gayret ediyoruz. Üniversite sanayi işbirliğini Silikon Vadisi düzeyinde gerçekleşmesini; sektöre rol model olacak girişimlerin ve sektör içi konsolidasyonların artması gerektiğini düşünüyoruz. Hem insan kaynakları hem de teknik altyapının hızla geliştirilmesi açısından bunun önemli olduğuna inanıyoruz” diye konuştu.
HEYECAN VERİCİ BİR BAŞLANGIÇ YAPACAĞIZ
Üniversite üst yönetimi olarak Endüstri 4.0’a dayalı her türlü iş modelini desteklediklerini projelerini bunun etrafında şekillendirdiklerini belirten DEÜ Rektör Vekili Prof. Dr. Erdal Çelik, şöyle dedi:
“Dönüşümü sağlayacak her türlü iradeyi de ortaya koyuyoruz. Bir süre önce elektronik aygıtların dizaynından animasyon karakterlerin oluşturulmasına dijital müzecilikten film platosuna kadar birçok özgün projemizi açıklamıştık. Şimdi bunları yerine getirmeye gayret ediyoruz. Üniversitemizin markasıyla dijtal dünyaya da imza atmak istiyoruz. Bu doğrultuda dijital oyun sektöründe mobil uygulamalardan pc ve konsol oyunlarına kadar geniş bir alanda çalışma yapmayı planlıyoruz. Bugün burada DEPARK ile NETMARBLE arasında imzalayacağımız bu protokolle de mobil oyun yazılımı geliştiriciliği konusunda yepyeni ve heyecan verici bir başlangıç yapacağız. Böylece DEPARK bünyesinde dijital oyun alanında üniversitemiz, hem kuluçka merkezi hem de Ar-Ge çalışmalarına destek olacak bir iş ortağı olarak hareket edecek.”
YETENEKLİ VE YARATICI KİŞİLERİ BULUŞTURACAK MERKEZ
Netmarble Türkiye Genel Müdürü Barış Özistek ise, Türkiye’de özellikle mobil alandaki yerel oyun stüdyolarını, oyun geliştiricilerini desteklemek için çalışacaklarını belirterek, “Bu konuda çalışmalarımızı sürdüyoruz da. Baktığımızda dünyanın en büyük en değerli oyun şirketlerinden biriyiz Merkezimiz körede 4 binin üzerinde çalışanımız var. Dünyada 100 milyonlarca oyuncumuz var ve Dünya’nın büyük oyun firmaları arasında Türkiye’de yerleşik ofisi olan, operasyon yürüten tek firmayız. Türkiye Netmarble açısından Avrupa Ortadoğu ve Afrika bölgesinin bir merkezi konumunda. Benim açımdan baktığınızda çok önemli, çok değerli bir proje. Özellikle İzmir özelinde, çok yetenekli yaratıcı kişiler olduğuna inanıyorum. Burası hem yaratıcı kişileri hem de geliştiricileri buluşturan önemli bir merkez ve önemli bir hub. Bunu da oyun sektörüne kanalize etmek ve buradan global başarılara ulaşabilecek oyun firmaları çıkarmak çok mümkün görünüyor” dedi.
2023 İHRACAT HEDEFİMİZ 1 MİLYAR DOLAR
Türkiye bugüne kadar büyük ölçekte başarılara imza atmış oyun firmaları çıkardığını belirten Özistek, şöyle dedi:
“Fakat Türkiye’de özellikle küçük ve orta büyüklükteki oyun firmalarının sayısı ve yetkinlikleri anlamında bir ihtiyaç var ve bu geliştirilebilecek bir alan var. Dolayısıyla bu tip projeler buna büyük katkı sağlayacak ve Türkiye’nin önünü açacaktır. Sadece sanayi ve üniversite işbirliği değil aslında siyaset de burada önemli bir rol oynuyor. 2023 bilişim ihracatı hedefimiz 1 milyar dolar. Oyun desteklenmesi gereken 4 ana sektörden biri. Oyun tek başına Türkiye’nin 2023 bilişim ihracatı hedefini tutturabilir. Hala vakit geç değil. Oyunda bu mümkün, çok iyi bir oyunu 1-1,5 senede geliştirip dünya pazarlarıyla buluşturup tek başına 1 milyar dolar ihracat yapabilirsiniz. Önümüzde böyle fırsatlar var. Onun için bu tip işbirlikleri çok önemli ve önümüzü açacaktır. İzmir’e de coğrafik anlamda çok katkısı olacağını düşünüyorum.”