Okul Öncesi Eğitime ‘Montessori’ Modeli
Dokuz Eylül Üniversitesi’ne bağlı Özel 75.Yıl Eğitim Kurumlarında okul öncesi eğitimlerini alacak öğrenciler için bu yıl ilk defa Montessori Eğitim Sistemi uygulanacak. Somut materyaller kullanarak soyut kavramları öğrenme prensibine dayalı bu sistem ile çocukların düşünme, anlama ve problem çözme yeteneklerinin daha da geliştirilmesi hedefleniyor.
Birçok ilke ve örnek çalışmaya imza atan Dokuz Eylül Üniversitesi (DEÜ) Özel 75.Yıl Eğitim Kurumları, okul öncesi eğitim alacak öğrenciler için yeni eğitim modelini hayata geçirdi. 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılından itibaren uygulanmaya başlanacak Montessori Eğitim Sistemi ile soyut kavramlar, somut materyaller kullanılarak anlatılacak. Yeni model sayesinde öğrencilerin düşünme, anlama, problem çözme ve kavrama yeteneklerinin de geliştirilmesi hedefleniyor.
Konuyla ilgili bir açıklama yapan DEÜ Rektörü Prof. Dr. Nükhet Hotar, temel eğitimde ana prensibin kişinin algı düzeyini yükseltmek, muhakeme kabiliyetini geliştirmek ve çok yönlü düşünebilmesini sağlamak olduğunu belirterek, “Bu süreçte önemli olan nokta, bireyin hayatını zenginleştirerek onun toplum içinde üretken, verimli ve mutlu olmasını sağlamaktır. Modern eğitim anlayışında bu kazanımların zenginleştirilmesi için birden çok metot kullanılabilir. Kurumumuzda 2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılı itibariyle başlatacağımız Montessori Eğitim Sistemi ile çocuklarımızın akıl, duygu, yaratıcılık, hayal gücü ve farkındalık gibi konularda kabiliyetlerini daha da geliştirmeyi hedefliyoruz. Bu çalışmalarımızı küresel bir eğitim yaklaşımı ile evlatlarımıza sunmak istiyoruz” diye konuştu.
Bu eğitim modelinde evrenselliğin, sosyalleşmenin, barışın, ahlakın ve erdemli olmanın önemli kavramlar olduğunu ifade eden Rektör Hotar, “Bizim temel eğitimden yükseköğretime öncelikli amacımız aklını ve vicdanını kullanan kuşaklar yetiştirmektir. Bu anlamlı yolculukta henüz okul öncesi çağda bulunan evlatlarımızın, kendilerini keşfetmelerine ve hayatı tanımalarına yardımcı olacak uygulamaları yapmak ise büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle evlatlarımız için soyut kavramları somut hale dönüştürmek bu sistemle daha kolay olacaktır. Böylece uzun vadeli hedeflerin başarılması da kolaylaşacaktır. Kurumumuzdaki öğretmenlerimizin sayesinde de anlamlı sonuçlar elde edeceğimize inanıyoruz” dedi.
DEÜ Özel 75.Yıl Eğitim Kurumları’nın yüksek standartlara sahip; birçok olanağı bulunan bir marka olduğunu vurgulayan Rektör Hotar, sözlerini şöyle sürdürdü: “Ailelerimizin beklentilerini ve onların duygularını bizler de paylaşıyoruz. Eğitim Kurumumuzun her ferdi, üniversitemizin de bir mensubu olarak bizler, evlatlarımızın en iyi eğitimi alması için çalışıyoruz. Bu noktada imkanlarımızı geliştirmeye, çalışmalarımızı çeşitlendirmeye devam edeceğiz. Bu modelin hayata geçirilmesinde emeği geçen 75. Yıl Eğitim Kurumlarımız öğretmen ve eğitmenlerimizi yürükten kutluyor; çocuklarımızın başarılı ve mutlu bir yıl geçirmelerini diliyoruz.”